Jiří Šimek - Házená a děti aneb jak na to
Ačkoliv má publikace v názvu určení děti nejsou cílovou skupinou pro ni děti, ale naopak dospělí -
začínající trenéři dětských družstev nebo učitelé těch škol, na kterých se rozhodli házenou pěstovat
a mnohdy neví jak na to. Přitom prostá aplikace tréninkových metod družstev dospělých, které mnozí
trenéři - bývalí hráči mají ještě v dobré paměti je pro děti nevhodná.
Publikace v rozsahu necelých 100 stran s desítkami schémat i fotografií vychází z autorových více
než 20 letých tréninkových zkušeností s družstvy dětí. Snaží se respektovat základní didaktické zásady
přechodu od známého k neznámému, jednoduchého k složitějšímu s tím, že na začátku výuky nepředpokládá
u zájemců o házenou žádnou znalost základních náviků. Publikace shrnuje to, co by se měl každý žák
za tři dvouleté období (mini-, mladší a starší žactvo) naučit, pro každou z uvedených kategorií se snaží
definovat, co v ní může hráč může při dobrém vedení zvládnout v činnostech jednotlivce (útočných i obranných),
jaký je jeho úkol v obranné činnosti družstva, při rychlém i postupném útoku a jak vychovávat brankáře.
Příručka doporučuje zachovat předkládanou posloupnost výuky, ale přitom ji neuspěchat. Autor doporučuje
k další výuce přistoupit až v okamžiku, kdy jsou zvládnuty předchozí cvičení a náviky.
Protože publikace vychází jako soukromý tisk ve velmi omezeném nákladu 900 ks, není proto ve standardní
distribuci. S ohledem na její výrobní náklady musela být cena stanovena ve výši 120,- Kč/ks. Objednávat
se může e-mailem na adrese simek20@seznam.cz nebo poštou na adrese
Jiří Šimek, Lazecká 44, 779 00 Olomouc.
V současnosti je rozesílána jednotlivým zájemcům dobírkou, kdy je nutné k ceně připočíst navíc poštovné
ve výši 60,- Kč.
Zájemcům z řad organizací (např. nákup kluby, oblastními svazy pro potřeby klubů v oblasti nebo učitele
škol účastnících se školních lig) je možno příslušný počet publikací zaslat poštou s fakturou, pokud
jsou k objednávce připojena fakturační data.
Poslední možnost nákupu je na vybraných turnajích, kdy se autor domluví s organizátory turnaje o prodeji
publikace v jeho průběhu. Zde vše závisí na vzájemných dohodách.
Zpět
|
|